Villkor

1. Leveranstid
Normal leveranstid är mellan 2-5 arbetsdagar. Om en vara skulle ta slut kan leveranstiden bli något längre.

2. Beställning/Bekräftelse
För försäljning till omyndig eller underårig krävs målsmans skriftliga godkännande.
När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din beställning.
Kontrollera att uppgifterna stämmer på din orderbekräftelse du får per e-post.
Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella problem.
Beställaren ansvarar för att rätt adress uppgivits vid beställningstillfället.

3. Betalningsalternativ
Betalning sker mot valt alternativ i kassan.

4. Frakt
Enhetsfrakt 0 kr inom Sverige och 149 kr inom Norden.

5. Transport
Om varan skadas under transporten är POPPO.SE betalningsansvarig.
Du måste dock meddela POPPO.SE inom 7 dagar.
Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är DU betalningsansvarig.

6. Reklamation
Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta POPPO.SE så snart som möjligt, dock senast inom 7 dagar.

Skicka tillbaka varan i det skick som den mottogs åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri respektive rätt vara.

OBS! Innan du returnerar defekt/fellevererad vara måste du kontakta POPPO.SE.

  • I ärenden gällande garanti/reklamation kontaktar ni oss på mail.
  • POPPO.SE följer de av Konsumentköplagen uppsatta regler för garantier och reklamationer.
  • Två års garanti om inget annat anges.
  • Garantin gäller från inköpsdatum och omfattar fabrikations- och materialfel.
  • Garantin gäller inte vid skada orsakad av olyckor eller oaktsamhet.
  • Faktura/kvitto skall alltid uppvisas vid åberopande av garanti.

7. Returer

Som privatperson har du 14 dagar på dig att ångra ditt köp från den dag du mottagit varan. Varan ska då vara i väsentligen oförändrat skick. Du har alltid rätt att öppna förpackningen för att se till att du har fått vad du förväntat er, se bara till att vara försiktig med emballaget så att du kan packa varan ordentligt ifall du vill returnera den.

Om du vill ångra köpet på en vara måste du först kontakta oss.

Det är kundens ansvar att bekosta returfrakten samt att tillse att varan kommer tillbaka till oss i oskadat skick. Se därför till att varan emballeras väl. Om något skulle hända med varan trots att den emballerats på ett tillfredställande sätt så är det kundens ansvar. Viktigt att veta är att returen inte är godkänd förrän vi kontrollerat varan.

  • Vid en retur står NI för returkostnaden men redan debiterad frakt återbetalas ej.
  • Vid ej godkänd retur så sänder vi varan åter till dig och frakt debiteras.
  • Vid återbetalning så får ni tillbaka pengarna via det betalningsalternativet ni använde för att slutföra köpet.
  • Vid godkänd retur så återbetalas pengarna till dig inom 14 dagar.

Vi tillämpar konsumentverkets riktlinjer och följer därför Distansavtalslagen och Konsumentköplagen samt Branschreglerna för postorder. Mer om Ångerrätten och Distansavtalslagen kan du läsa om på Konsumentverkets hemsida.

Returadressen är:
POPPO.SE
Älgörtsvägen 13E
296 41 Åhus

8. Ej utlösta varor
Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från utlämningsstället, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga kostnader som uppstår i samband med en sådan retur, kostnad 299 kr. Betalning skall ske med inbetalningskort inom 10 dagar från fakturadatum.

9. Cookies
Den här webbplatsen innehåller så kallade cookies. Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om:

– Att webbplatsen innehåller cookies.
– Vad dessa cookies används till.
– Hur cookies kan undvikas.

På den här webbplatsen används en sessionscookie för att hantera varukorgen.

Vill du inte acceptera cookies kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av cookies eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en cookie. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade cookies raderas. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information.

10. Priser
Gällande produktpris är det pris som vid tidpunkten för beställningen finns angivet på webbplatsen www.poppo.se. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan att avisera dessa på förhand.

11. Övrigt

Alla försök till bedrägerier polisanmäls.
POPPO.SE förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks eller neka kund att genomföra köp.

12. Tvist

Vid en eventuell tvist följer POPPO.SE Allmänna Reklamationsnämndens beslut.